مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 06:322022-05-29اقتصادي

فیلم|از ارز4200 تومانی وحکایتِ مش قربانعلی تا ورود رییسی به قضیه ماشین سازی تبریز


آیت الله رییسی در زمان ریاست قوه قضاییه در نهم آبان سال 98 در سفر به تبریز با حضور در کارخانه ماشین سازی تبریز که در زمان دولت حسن روحانی در واگذاری این صنعت 50 ساله به قربانعلی فرخزاد رو به تعطیلی می رفت با دستورهای خود موجب بازگشت رونق تولید و حرکت چرخ های این کارخانه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، شرکت ماشین سازی تبریز با بیش از پنجاه سال سابقه تولید انواع ماشین های ابزار و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در سطح کشور جزو کارخانجات قدیمی ایران محسوب می شود؛ اما این شرکت با سابقه طی سال های اخیر با مشکلات متعددی مواجه بوده است.

این شرکت بر اساس اصل 44 قانون اساسی چندبار توسط سازمان خصوصی در زمان دولت حسن روحانی واگذار و به دلیل عدم بررسی اهلیت خریدار توسط سازمان خصوصی سازی، پس از واگذاری با مشکلاتی مواجه شد.

ماشین سازی تبریز قربانی واگذاری نادرست در آخرین مرحله در سال 97 سازمان خصوصی سازی بدون نگاه به جوانب موضوع، این کارخانه را به فردی که بعد ها مشخص شد 400 میلیون دلار ارز دولتی(4200 تومانی) دریافت کرده و در بازار آزاد فروخته و با پولی که به دست می آورد، ماشین سازی تبریز را از دولت می خرد.

قربانعلی فرخزاد چند روز بعد از این واگذاری در نشست خبری از برنامه های خود برای احیای تولید سخن گفت؛ ولی در عمل چرخ تولید این کارخانه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم|از ارز4200 تومانی وحکایتِ مش قربانعلی تا ورود رییسی به قضیه ماشین سازی تبریز

فیلم|از ارز4200 تومانی وحکایتِ مش قربانعلی تا ورود رییسی به قضیه ماشین سازی تبریز